Belépés

Céginformáció közfeladatot ellátó szervek részére

Üdvözöljük az Igazságügyi Minisztérium Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálat 'online' céginformációs szolgáltatásának honlapján!

Bejelentkezés chipkártyával a szolgáltatás használatához.


Regisztráció a közfeladatot ellátó szervek részére

Az ingyenes céginformáció szolgáltatás a Ctv. 15. § (3) bekezdésben meghatározott közfeladatot ellátó szervek szervek részére érhető el. Az ingyenes adatszolgáltatás és adattovábbítás biztosításának az alábbi technikai és adminisztratív feltételei vannak.

1. Minden egyes felhasználó részére be kell szerezni egy chipkártyára kibocsátott ún. autentikációs tanúsítványt

  • chipkártya - egyszeri költség (praktikusan lehet ugyanaz a kártya is, amely az elektronikus aláírást magában foglalhatja, de magához az adatbázishoz való hozzáféréshez nincs szükség elektronikus aláírásra)
  • kártyaolvasó készülék - egyszeri költség
  • autentikációs tanúsítvány - évente felmerülő költség

2. A felhasználóknak regisztrálni kell az Igazságügyi Minisztérium online céginformációs rendszerét üzemeltető technikai szolgáltatónál.

Amennyiben rendelkezik már chipkártyával és megfelelő autentikációs tanúsítvánnyal, úgy nincs szükség új eszközök beszerzésére. Kérjük, hogy a tanúsítvány megfelelőségéről érdeklődjön hitelesítés szolgáltatójánál.

Regisztráció

A regisztráció során a technikai szolgáltatóhoz a következő dokumentumok benyújtása szükséges:

1. Az autentikációs tanúsítványt kibocsátó hitelesítés-szolgáltató nyilatkozata, hogy

  • a.) az autentikációs tanúsítványhoz tartozó titkos kulcsot a szolgáltató olyan eszközre (kártyára) bocsátotta ki, amelyről a tanúsítványhoz tartozó titkos kulcs nem másolható és a titkos kulcs nem létezik több példányban,
  • b.) a tanúsítványt hordozó eszközt (kártyát) személyes találkozás alkalmával adta át a szolgáltató közvetlenül a tanúsítványban szereplő személy részére.

2. Igazolás arról, hogy a felhasználó a Cégtörvény 15. §-ának (3) bekezdése hatálya alá tartozik.

  • a.) A honlapról letöltött nyilatkozat arról, hogy az igénylő szervezete a Cégtörvény 15. § (3) alá tartozik. (Nem szükséges ismét elküldeni, amennyiben az igénylő szervezete már küldött ilyen nyilatkozatot.)
  • b.) Munkáltatói igazolás, amely igazolja, hogy az igénylő ezen szervezet munkatársa.

3. Az igénylő neve és elérhetőségei (cím, telefon, email cím)

4. Maga az autentikációs tanúsítvány (nem a titkos kulcs)

A felsorolt dokumentumok elektronikus vagy papír alapú benyújtását követően a technikai szolgáltató haladéktalanul regisztrálja az ügyfél tanúsítványát a céginformációs rendszerben, és az online céginformációs rendszer használata megkezdhető.

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Cégtörvényben biztosított ingyenesség kizárólag a cégjegyzék adatokhoz való hozzáférést fedi le, egyéb értéknövelt szolgáltatást (pl. cégfigyelés, különböző szempontok szerint leválogatott adatok, közvetlen gépi kapcsolat kialakítása, stb.) nem.


A technikai szolgáltató elérhetőségei

Microsec zrt.
1031 Budapest, Záhony u. 7. D épület
tel.: (1) 505-4444
fax: (1) 505-4445
email: info@e-szigno.hu